|
Oplev tre køretøjer og flere frivillige brandmænd fra Nordvestjyllands Brandvæsen ved Holstebro Museum den 6. juli 2024.

Gratis for alle: Oplev brandbiler ved museet

6. juli 2024
11.00 - 14.00
Parkeringspladsen bag Holstebro Museum

Kalder alle brandbilsfans

Kom og se den flotte Mercedes-Benz 1824F autosprøjte med sin enorme 2800L vandtank.
Hils på de frivillige brandmænd fra Nordvestjyllands Brandvæsen og få en spændende og sjov oplevelse.
Børn og barnlige sjæle er velkomne til at kigge helt ind i brandbilen og måske endda trykke på knapperne. Det bliver en dag fyldt med sjov og spænding, så tag hele familien med og få en uforglemmelig oplevelse.
Ud over at beundre den imponerende brandbil vil der være mulighed for at tale med de frivillige brandmænd og høre om deres arbejde med at passe på os og vores ting. Det bliver en dag fyldt med læring, leg og masser af action.
Børnene vil elske at udforske brandbilerne og få lov til at stille spørgsmål til de erfarne brandmænd. Det er en perfekt lejlighed til at lære mere om brandvæsenet og få en sjov dag med familien.
Udover den seje Mercedes-Benz 1824F autosprøjte tager brandmændene også en tankvogn med. Det er en stor lastbil, der kan rumme 8500 liter vand. På den ene side af lastbilen er der en stor vandkanon, som kan skyde vand afsted på hundrede meters afstand.
Oveni kan alle opleve et ledelsesstøttekøretøj. Det er en bil, der bliver brugt ved større indsatser som eksempelvis ved branden på Børsen i København, hvor der skal skabes overblik. Bilen fungerer derfor som en slags stor kontorvogn, der passer til moderne brandslukning med store tv skærme, computere og drone.
Praktisk information:
  • Lørdag den 6. juli
  • Kl. 11:00 – 14:00
  • Adresse: Museumsvej 2B, Holstebro
  • Ved parkeringspladsen bag museet
  • Gratis – kræver ikke tilmelding
Hele uge 27 markerer Holstebro Museum, at i disse dage er 250 år siden, at Holstebro gennemlevende Den Store Mordbrand. Derfor kan I:
Hvis I vil besøge museet, er der fri entré op til 26 år, som gælder både Holstebro Museum og Holstebro Kunstmuseum. Åbningstiden er kl. 11-17.