Holstebro gennem ild og vand er en spændende udstilling og alle de ødelæggende brande og oversvømmelser, der gennem tiden har ramt Holstebro.

Gratis rundvisning: Genoplev de ødelæggende brande

16. juli og 23. juli 2024
Kl. 13:00 - 13:30
Indgangen, Holstebro Museum

Gratis rundvisning, når der er betalt entré

Kom forbi Holstebro Museum, hvor historiker og museumsinspektør Sara Hai Abildtrup tager alle interesserede med rundt i udstillingen ‘Holstebro gennem ild og vand‘. Her vil hun føre jer gennem byens brændende fortid.
Rundvisningerne foregår:
  • Tirsdag 16. juli kl. 13.00 – 13.30
  • Tirsdag 23. juli kl. 13.00 – 13.30
Fortidens Holstebro var i høj grad præget af mange katastrofale ildebrande, hvor indbyggerne gang på gang mistede alt og måtte begynde forfra.
Hør hvorfor Holstebro brændte 11 gange, hvordan indbyggerne kæmpede med ilden, og hvem der fik skylden ved den sidste store brand i 1794. Her kommer I helt tæt på de dramatiske historier om byens kamp mod ilden!
Rundvisningerne er gratis, når der er betalt entré og kræver ikke tilmelding. Børn og unge under 26 år kommer altid gratis ind på Holstebro Museum og Hostebro Kunstmuseum.