Kreativt værksted på Holstebro Museum og Holstebro Kunstmuseum.

Gratis kreativt værksted: Flet, reb og tekstil

Efterårsferien
Kl. 12.00 - 15.00
Folkesalen og museumshaven

Efterårsferie på Holstebro Kunstmuseum og Holstebro Museum

KREATIVT VÆRKSTED: Flet, reb og tekstil for store og små

Holstebro Kunstmuseum og Holstebro Museum står bag en spændende efterårsferieaktivitet for hele familien.

Fra lørdag den 12. til søndag den 20. oktober åbner vi dørene til et kreativt værksted inspireret af den aktuelle særudstilling, FABRICA. Temaet for værkstedet er ‘Flet, reb og tekstil’.

Grib chancen for at udforske tekstilkollager, lave kæmpe fletninger og prøve kræfter med mini-væve under kyndig vejledning.

Vi byder også velkommen til gæstekunstnere fra Bystuen i Vinderup og Frilandsmuseet Hjerl Hede, som vil lære dig teknikker inden for vævning, rebslagning og filtning. Hele efterårsferien vil der være sjove og lærerige aktiviteter for alle aldre, både i værkstedet og i den smukke museumshave.

Praktisk information:

• Værkstedet er gratis efter betalt entré til museerne.
  • Børn og unge under 26 år har altid gratis adgang.
  • Bystuen i Vinderup og Hjerl Hede deltager i værkstedet fra den 14. til den 16. oktober.
  • Museerne holder åbent: Alle hverdage fra kl. 12.00 til 16.00 og i weekenden fra kl. 11.00 til 17.00.
  • Værkstedet holder åbent fra kl. 12.00 til 15.00.
  • Museerne er en del af børnebilletten i uge 42, som Holstebro Handelsforening står bag.

Kom og vær med til en uge fyldt med kreativitet og sjove oplevelser på Holstebro Kunstmuseum og Holstebro Museum.

Husk også, at Museumscafeen holder åbent.

Fotograf: Jan Søndergaard